ΤΑ ΠΡΩΤΑΚΙΑ ΕΙΠΑΝ ΤΟ ΛΑΖΑΡΟ

Τελευταία μέρα σήμερα των μαθημάτων πριν από τις διακοπές του Πάσχα και τα Πρωτάκια είπαν το Λάζαρο. Δηλαδή τα πατροπαράδοτα κάλαντα του τόπου μας για την ανάσταση του Λαζάρου.

Αρχή κάναμε από τον αγαπημένο μας  διευθυντή, τον κ. Ηλία Δημητρίου:



Κατόπιν δρόμο πήραμε και δρόμο αφήσαμε και είπαμε τα κάλαντα σε καταστήματα, υπηρεσίες κλπ. Βασικός προορισμός μας όμως ήταν το γραφείο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο διευθυντής της, ο κ. Κωνσταντίνος  Νάτσης:


Η χαρά του ήταν πολύ μεγάλη, φαίνεται εξάλλου και από τη φωτογραφία, όταν είδε ξαφνικά τα Πρωτάκια μπροστά του! Η Αρετούλα μάλιστα του χάρισε και το καλαθάκι της!

Με χαρά μας δέχθηκαν και όπου αλλού πήγαμε να τα πούμε, κάποιοι μάλιστα μας καλούσαν μόνοι τους!

Δυστυχώς τα ποδαράκια μας είναι ακόμη πολύ μικρά και δεν αντέχανε να τα πούμε σε όλους όσους θα θέλαμε. Πάντως και έτσι το ταμείο της τάξης μας απέκτησε σήμερα 107,20 ευρώ! Ποσό που μας επιτρέπει να ελπίζουμε ότι θα πραγματοποιήσουμε την προγραμματισμένη για τις 28 Μαΐου επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας. Με την ευκαιρία να ενημερώσουμε τους γονείς ότι την πρώτη Τρίτη μετά την Κυριακή του Θωμά, και ώρα 12.25, θα έχουμε ομαδική συγκέντρωση γονέων για να πάρουμε απόφαση για το θέμα αυτό. Αν θα πάμε και πώς θα πάμε... Υπάρχει η σκέψη ή να κλείσουμε μικρό πούλμαν (και εφόσον βεβαίως βρούμε διαθέσιμο) για να μας πάρει λιγότερα ή να κλείσουμε κανονικό πούλμαν και να έρθουν  μαζί μας και γονείς. Ο προορισμός είναι μαγευτικός, λίμνη Ζηρού, και αξίζει να κάνουμε όλοι μαζί εκδρομούλα.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ πρέπει να πούμε για τη σημερινή μας εξόρμηση στις 4 ομαδάρχισσες! Την Αριάνα, την Αριστούλα, τη Δήμητρα και τη Μαριλένα. Μαθήτριες της Στ' τάξης του σχολείου μας, που λόγω και της απουσίας του δασκάλου τους δεν είχαν μάθημα και δέχτηκαν πρόθυμα να συνοδεύσουν τα Πρωτάκια! Η βοήθειά τους ήταν πολύτιμη! 




Σύντομα θα ανεβάσουμε και ηχητικό ντοκουμέντο από τα σημερινά κάλαντα!

Ευχόμαστε σε όλους χαρούμενες διακοπές και Καλή Ανάσταση!




ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΧΕΡΑΚΙΑ ΦΤΙΑΧΝΩ ΚΑΛΑΘΑΚΙΑ

Η τάξη μας φτιάχνει πασχαλιάτικα καλαθάκια. Και λόγω Πάσχα και στα πλαίσια των δραστηριοτήτων μας ως εθελοντών της Helmepa Junior, αφού τα καλαθάκια αυτά αποτελούν αξιοποίηση "άχρηστων υλικών"!






Για να κατασκευάσουμε τα καλαθάκια μας συγκεντρώσαμε στην τάξη πλαστικά κεσεδάκια από γιαούρτι. Κατόπιν κόψαμε τον πάτο τους.




Στη συνέχεια ντύσαμε τα κεσεδάκια με λωρίδες από χαρτί γκοφρέ. Περνώντας μέσα έξω τη λωρίδα.

Μη θαρρείτε πως κάτι τέτοιο είναι εύκολο για τα μικρά χεράκια των παιδιών της Πρώτης. Μα έτσι κι αλλιώς η προσπάθεια είναι που μετράει κι επιπλέον "αν δεν πάθεις δε θα μάθεις"! Μπορεί λοιπόν η αρχή να στάθηκε δύσκολη όμως σιγά σιγά τα παιδιά μπήκαν στο νόημα και άρχισαν καλύτερα να συντονίζουν τα δαχτυλάκια τους και όλο και πιο σωστά να ντύνουν με το γκοφρέ το κεσεδάκι.

Ας δούμε αναλυτικά αυτές τις πρώτες προσπάθειες:









Όταν τα κεσεδάκια ντυθούν με γκοφρέ, κάνουμε ανάλογη διαδικασία και με τους πάτους. Τους τυλίγουμε κι αυτούς με λωρίδα χρωματιστού χαρτιού που την τυλίγουμε γύρω γύρω και χιαστί.

Μετά τοποθετούμε τους πάτους μέσα στο κεσεδάκι αφού πρώτα βάλουμε στις άκρες λίγη κόλλα.

Με μια λωρίδα από χαρτόνι που ντύνεται και αυτή με γκοφρέ φτιάχνουμε χερούλια για το καλάθι.

Ακολουθεί η διακόσμηση του καλαθιού με φιογκάκια, κορδονάκια, λουλουδάκια κλπ - όλα από γκοφρέ φτιαγμένα. Μπορούμε βέβαια να στολίσουμε το καλάθι μας και με φρέσκα αγριολούλουδα της εποχής!

Στο τέλος τοποθετούμε μέσα στο καλάθι μας καραμελίτσες, σοκολατάκια, κουλουράκια, πασχαλιάτικα αυγά και το προσφέρουμε σε όποιον αγαπάμε μαζί με τις ευχές μας για τις άγιες μέρες του Πάσχα!

Επιφυλασσόμαστε αύριο που θα ολοκληρώσουμε τις κατασκευές μας να ανεβάσουμε φωτογραφίες με τα καλαθάκια μας πανέτοιμα!

Παιδιά, ψηφίζουμε για το διαγωνισμό ζωγραφικής της Helmepa Junior!

Μια ακόμη πρωτοτυπία εφάρμοσε φέτος η Helmepa Junior στο διαγωνισμό της! Καλεί τις ομάδες των εθελοντών να ψηφίσουν τα τρία καλύτερα έργα. Η άλλη πρωτοτυπία ήταν που φέτος για πρώτη φορά θα γίνουν δύο διαφορετικοί διαγωνισμοί, ένας για τα μικρά παιδιά και ένας για τα μεγάλα.

Τα έργα των μικρών θα τα βρείτε εδώ:

http://www.helmepa.gr/zip/DrawingCompetition1.pdf

Το αρχείο είναι γύρω στα 15 MB και θα κάνει μερικά λεπτά να κατεβεί. Μπορείτε να το αποθηκεύσετε κατόπιν στον υπολογιστή σας και να δείτε με την ησυχία σας όλα τα έργα που διαγωνίζονται. Φυσικά δύο από τα έργα αυτά είναι της τάξης μας! Ελπίζω να μην τα έχετε ξεχάσει και να τα αναγνωρίσετε. Να σημειώσω ότι δεν έχουμε δικαίωμα να ψηφίσουμε τα δικά μας έργα.

Η ψηφοφορία δε θα γίνει από τον καθένα ξεχωριστά. Όλη η ομάδα θα συζητήσει και θα διαλέξει τρία έργα από τους μικρούς και τρία από τους μεγάλους και η δασκάλα θα στείλει το αποτέλεσμα στην Helmepa.

Τα έργα των μεγάλων παιδιών είναι δημοσιευμένα εδώ:

http://www.helmepa.gr/zip/DrawingCompetition2.pdf

Με μια ματιά που έριξα έχω την εντύπωση ότι τα έργα των μικρών είναι καλύτερα από των μεγάλων! Πώς γίνεται αυτό, δεν ξέρω...

Ποια έργα μου άρεσαν εμένα, δε θα σας μαρτυρήσω ακόμη. Δε θέλω να σας επηρεάσω. Καλό είναι όποιοι τα δείτε, να σημειώσετε σε ένα χαρτί ποια σας άρεσαν περισσότερο ώστε τη Δευτέρα να είμαστε προετοιμασμένοι καλύτερα για την τελική επιλογή της κάθε ομάδας.

Αναδημοσιεύω στη συνέχεια και το σχετικό μήνυμα που μου έστειλε η Helmepa Junior:


Αγαπητά μέλη του Προγράμματος,

Φέτος για πρώτη φορά όπως γνωρίζετε ο Διαγωνισμός Ζωγραφικής διεξάγεται ξεχωριστά για 2 κατηγορίες παιδιών και κάθε Ομάδα θα έχει τη δυνατότητα να ψηφίσει τα έργα που θέλει να βραβευθούν.

http://www.helmepa.gr/zip/DrawingCompetition1.pdf 
http://www.helmepa.gr/zip/DrawingCompetition2.pdf

Στους παραπάνω συνδέσμους υπάρχουν τα έργα του Διαγωνισμού. Στο αρχείο1 είναι τα έργα των παιδιών ηλικίας 5-8 ετών και Κέντρων Ειδικής Αγωγής και στο αρχείο2 εκείνα των παιδιών ηλικίας 9-12 ετών και μονοθέσιων / διθέσιων σχολείων. Στο κάτω μέρος κάθε έργου αναφέρονται το νούμερό του και η ηλικία των δημιουργών.

Κάθε Ομάδα Παιδικής HELMEPA, ανεξαρτήτως αν συμμετείχε στο Διαγωνισμό, έχει το δικαίωμα να ψηφίσει 3 έργα από κάθε αρχείο σύμφωνα με το παράδειγμα που ακολουθεί:

Παράδειγμα

Ομάδα 2000(Α)
αρχείο1: Έργα 5-18-54
αρχείο2: Έργα 27-43-96

Αν οι Ομάδες είναι 2 ή 3 τότε τα έργα θα πάρουν από 2 ή 3 ψήφους αντίστοιχα.

Ακολουθούν Οδηγίες:

Δείτε όλα τα έργα.
Επιλέξτε τα 3 που σας αρέσουν περισσότερο από κάθε αρχείο.
Λάβετε υπόψη την ηλικία των παιδιών σε σχέση με το έργο.
Δεν επιτρέπεται να ψηφίσετε δικό σας έργο ή του σχολείου σας. Στην περίπτωση που ψηφίσετε έργο του σχολείου σας, θα σας ενημερώσουμε να αλλάξετε τη ψήφο σας.
Στείλτε μας τις προτιμήσεις σας με φαξ (210-9407327) ή με e-mail (helmepajunior@helmepajunior.gr) σύμφωνα με το παράδειγμα μέχρι και την Παρασκευή  26 Απριλίου.

Καλή επιτυχία σε όλους!

Με εκτίμηση,

HELMEPA JUNIOR  





Συνεργασία της τάξης μας με το Ειδικό Σχολείο

Την περασμένη Τρίτη η τάξη μας πραγματοποίησε συνεργασία με το Ειδικό Σχολείο που συστεγάζεται με το σχολείο μας. Η κ. Έλενα και η κ. Ευσταθία, οι δασκάλες του Ειδικού, καθώς και οι τέσσερις μαθητές που φοιτούν σε αυτό, μας επισκέφθηκαν στην τάξη μας και από κοινού πραγματοποιήσαμε σχετικές δραστηριότητες. 

Υποδεχθήκαμε τους επισκέπτες μας με ένα τραγουδάκι, τους αγαπημένους μας "Δυο μεγάλους ποντικούς", και στη συνέχεια η κάθε ομάδα της τάξης φιλοξένησε από ένα παιδάκι του Ειδικού Σχολείου. 

Οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε βασίστηκαν στο παιγνίδι της τυφλόμυγας που υπήρχε στην ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος εκείνης της μέρας. Τα παιδιά έδεσαν μαντηλάκια στα μάτια τους και προσπάθησαν να μαντέψουν με την αφή διάφορα αντικείμενα. Παρόμοια στη συνέχεια χρησιμοποίησαν την όσφρηση για να διακρίνουν διάφορα αρωματικά φυτά. Κατόπιν παίξαμε με τα μουσικά κουτιά και τους ήχους, προσπαθώντας να μαντέψουμε με την ακοή τι περιέχει το κάθε μουσικό κουτί. 

Η ώρα έκλεισε με μια εικαστική δραστηριότητα. Με γκοφρέ χαρτί κατασκευάσαμε σε χαρτόνι ένα λουλούδι με τέσσερα πέταλα που το καθένα είχε διαφορετικό χρώμα. Η κάθε ομάδα ανέλαβε να γεμίσει ένα πέταλο και οι δασκάλες αναλάβαμε να κατασκευάσουμε με πράσινο γκοφρέ το μίσχο του λουλουδιού. 

Στόχος των δράσεων να διδαχθούν τα παιδιά με τη βιωματική προσέγγιση πόσο διαφορετικός είναι ο κόσμος μας και σε σχήματα και σε οσμές και σε ακούσματα και σε χρώματα. Μια διαφορετικότητα που κάνει τον κόσμο πιο όμορφο και πιο πλούσιο. Έτσι και οι άνθρωποι διαφέρουν ο ένας από τον άλλο κι αυτό ακριβώς αποτελεί ευλογία για τη ζωή και την κοινωνία!

Μάθαμε ακόμη πως ο άνθρωπος διαθέτει πολλές δυνατότητες να μελετά τον κόσμο. Άλλοι καταφέρνουν να τον μελετούν καλύτερα με τα μάτια, άλλοι με τα αυτιά, άλλοι χρησιμοποιώντας τα χέρια ή τη μύτη. Κάθε ανθρώπινο πλάσμα λοιπόν έχει τα δικά του "όπλα" να προσεγγίζει τον κόσμο και να μαθαίνει. Και βέβαια τα υπερόπλα μας  είναι η θέληση, η συνεργασία και η αγάπη! 

Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα της συνδιδασκαλίας το ζούμε από την Τρίτη τις ώρες των διαλειμμάτων, βλέποντας τα παιδάκια του Ειδικού Σχολείου να παίζουν μαζί και αγαπημένα με τα Πρωτάκια του Α'1 και την κοινή επιθυμία όλων των παιδιών σύντομα να ξανακάνουμε μάθημα όλοι μαζί! 

Ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας και τις δασκάλες και τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου που μας έδωσαν την ευκαιρία να ζήσουμε μοναδικές στιγμές και να πλημμυρίσει η καρδιά μας από εκείνα τα συναισθήματα που μας κάνουν καλύτερους ανθρώπους: Τη συνεργασία, τη φιλία, την αγάπη! 

Με τα χεράκια μας!






 Η συμμετοχή της τάξης μας στον πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής της Helmepa Junior.

Κουραστήκαμε πολύ και παιδευτήκαμε αρκετά για να φτιάξουμε αυτά τα δύο έργα. Δεν ήταν και λίγες οι στιγμές που κάποια ατυχήματα μας έκαναν να απελπιστούμε και να φοβηθούμε πως δε θα τα καταφέρουμε. Παράδειγμα όταν τούμπαρε το μπουκάλι με το νερό πάνω από το έργο των αγοριών (το δεύτερο έργο είναι των αγοριών, το πρώτο των κοριτσιών).

Έπρεπε επίσης να μας βλέπατε πώς καταφέρναμε να μουτζουρώσουμε ακόμη και τις μουρίτσες μας. Για τα χέρια δεν το συζητάμε! Έχετε δει ζωγράφο που δεν είναι λερωμένα τα χέρια του;

Πάντως τέλος καλό, όλα καλά. Τα έργα τελείωσαν και το μεσημέρι της Παρασκευής, στο τσακ της λήξης του χρόνου, ταχυδρομήσαμε τις ζωγραφιές μας για Αθήνα. Η καθεμιά κλεισμένη σε ειδικό κύλινδρο από χοντρό χαρτόνι. Κι αφού τις είχαμε αφήσει να στεγνώσουν καλά καλά για 24 ώρες...  Ελπίζουμε λοιπόν να φτάσουν σώες και αβλαβείς στον προορισμό τους.

Και δεν πειράζει αν κερδίσουν το βραβείο. Έτσι κι αλλιώς με τέτοια προσπάθεια που κάναμε όλοι μας, νιώθουμε ήδη νικητές. Κι έτσι κι αλλιώς θα έχουμε τόσα να θυμόμαστε από τις ώρες αυτές με όλη την τάξη να βρίσκεται σε αναβρασμό δουλειάς και όλοι να προσπαθούν για το καλύτερο.